ГЕЙМІФІКАЦІЯ

ГЕЙМІФІКАЦІЯ. НЕХАЙ ПОЧНЕТЬСЯ ГРА
Гейміфікація – підхід до навчання, що стає все більш поширеним і популярним в освіті, то і являється альтернативою для багатьох з існуючих методів навчання. Використання даного методу в класі підвищує мотивацію, подовжує термін зацікавленості у вирішенні проблеми та збільшує ймовірність досягнення своєї мети.
«Якщо у вас не з'явиться азарт, то не з'явиться і енергія. А якщо у вас не буде енергії, то взагалі нічого не буде»
Дональд Трамп
Сьогодні ми все більше стикаємося з проблемою небажання дітей здобувати знання, з відсутністю мотивації до навчання.
Як часто ми чуємо фрази «не хоче вчитися», «міг би прекрасно навчатися, а бажання немає». Якщо запитати, чого ж хочуть учні, які навчаються, більшість відповість – «грати в комп'ютерні ігри!» Виникає протиріччя: світ школи і сучасний світ – це два різні полюси. Шкільний світ включає: традиційну класно-урочну систему, домашні завдання, «стандартні, звичайні уроки», застосування підручника, атласу, карт, презентація до уроку, застосування на уроках неефективних форм, методів навчання. Що ж включає в себе сучасний світ? Це вік інформатизації, комп'ютеризації, інновації, практико орієнтовного навчання і багато іншого.
Ось приклад із життя: ви хочете отримати колекційну іграшку із шоколадного яйця, проте це буде лише винагородою за куплений продукт. Ось так і в грі починають розвивати ті навички, які учні були готові ігнорувати, таким чином даний спосіб полегшує викладання.
Щоб урізноманітнити навчання і мати можливість йти в ногу з часом, елементи навчання гейміфікують. У чому ж суть Гейміфікація? Що це?
Гейміфікація (від англійського слова Gamification) –  поняття, сформульоване британським програмістом Ніком Пеллінгом; воно означає використання в програмних інструментах сценаріїв, характерних для комп'ютерних ігор, в сферах, далеких від гри. Проте використання ігор не замінює традиційні уроки, навпаки, надає додаткову можливість в навчанні.
Але чому учні грають? Напевно, багатьом знайоме відчуття, що час навколо зупинився, а ви цілком і повністю віддаєтеся роботі або якомусь заняттю і готові згорнути гори для досягнення результату. При цьому час летить зовсім непомітно ( «Що, вже пора на обід? Я ж тільки прийшов!»). Часу більше не існує, індивідуальність розчиняється, свідомість і діяльність зливаються в одне. У стані «потоку» будь-яке рішення легко, плавно й безперешкодно призводить до іншого рішення. Рішення проблем відбувається швидко, вони просто змиваються потоком остаточної роботи. Отже, чому?
  • Задоволення від перемоги
  • Не “страшно” програвати, можна завжди почати з нуля
  • Цікавий процес
Потік, потоковий стан (англ. – Flow) – стан, в якому людина повністю включена в те, чим займається, що характеризується зосередженням, повним залученням і націленістю на успіх в процесі діяльності.
Що дає впровадження гейміфікації:
  • допомагає вчителю мотивувати дітей і залучати їх до навчання;
  • розвиває різні розумові навички, просторову уяву та реакцію;
  • дозволяє дітям вчитися в інтерактивному середовищі, в якій вони можуть тренуватися, робити помилки і виправляти їх;
  • може містити практичні приклади понять і правил, які було б важко пояснити в класі;
  • дозволяє вчителю організувати самостійну роботу учнів і т.д.
Отже, елементи гри здатні зробити нудний процес – будь то навчання або робота – цікавим. Техніка гейміфікації грає на основних потребах і бажаннях людини. Кожна особа, залучена в «гру» – учень, студент, користувач  – відчуває себе частиною певної спільноти. Ігрові форми роблять процес навчання захоплюючим та цікавим, а змагання і винагорода за досягнення дозволяють учасникам не тільки підвищити свій статус і отримати ще одну форму самовираження, а й отримати стимул до прояву наполегливості, розвитку творчих здібностей дитини.
Більш докладно зупинимося на прикладі сервісів Umaigra (UI) та LOQUIZ
Хочу познайомити з цікавим інтернет-проектом.
Дуже швидко можна створити дидактичний інтерактивний ресурс із деяких предметів. Різні шаблони дозволяють урізноманітнити середовище гри. Можна скористатися готовими іграми.
Loquiz – це мобільна ігрова платформа, яка дозволяє створювати закриті і відкриті пригодницькі ігри, квести. Основною метою віртуальної гри є змусити людей взаємодіяти один з одним і оточенням. Технологія являє собою інструмент, здатний зробити взаємодію більш захоплюючою завдяки використанню гейміфікації.

0 коментарі: