Освітні блоги тільки зароджуються ... Сьогодні освітній блог може стати робочим інструментом вчителя,
тому надає унікальну можливість для спілкування та взаємодії всіх учасників освітнього процесу: вчителів, учнів та їх батьків.
Блог (англ. Blog, від «web log», «мережевий журнал або щоденник подій») - це веб-сайт, основний вміст якого - регулярно додаються записи, що містять текст, зображення або мультимедіа (презентації, фільми та ін.) Для блогів характерні недовгі записи тимчасової значущості, відсортовані у зворотному хронологічному порядку (останній запис зверху). Відмінності блогу від традиційного щоденника обумовлюються середовищем: блоги зазвичай публічні і передбачають сторонніх читачів, які можуть вступити в публічну полеміку з автором (у відгуках до блог-запису або своїх блогах) (Вікіпедія)
У сучасному світі блоги активно створюються і використовуються для спілкування та взаємодії представниками різних соціальних груп і професій.
Назвати дату народження першої освітнього блогу важко. Ясно, що з'явився він в англомовній блогосфері. У Росії освітні блоги почали з'являтися з 2005 року.
Можна сказати, що поки цей спосіб взаємодії вчителів та учнів у мережі порівняно новий і для багатьох ще незвичний. Хоча, як показує міжнародний досвід, блоги відкривають для педагогічної практики нове середовище і нові можливості. Блог може стати хорошим робочим інструментом педагогічної взаємодії як колективу вчителів, так і окремих вчителів, учнів та їх батьків.
Всім відомо, що для комфортного співіснування, для вибудовування нормальних відносин, для взаєморозуміння, необхідно говорити зі співрозмовником однією мовою - як у переносному, так і в прямому сенсі.
У нашому випадку, вчитель, учні, батьки учнів - співрозмовники. І нам усім треба вчитися говорити на одній мові. Сучасні учні - це люди, у яких реальне життя тісно пов'язана з віртуальним середовищем. Тому вчитель, який хоче, щоб його не тільки слухали і чули (розуміли), повинен вести навчання через знайому його учням середу, в даному випадку віртуальну. Блог - цю проблему успішно вирішує.
Для вчителя блог - це можливість ...
- Використовувати засоби мультимедіа в освітньому процесі;
- Розміщувати матеріали уроку, теми (для хворих дітей);
- Створювати матеріали для самостійної роботи учнів, працювати з електронними зошитами;
- Ділитися важливою стаціонарної інформацією з батьками та учнями;
- Проводити оn-line тестування з подальшою швидкою обробкою результатів;
- Узагальнювати і систематизувати власний досвід;
- Брати участь в інтернет - проектах.
Для учнів блог - це ...
- Зразки виконання творчих завдань;
- Участь у конкурсах, проектах, олімпіадах;
- Додавання заміток, фотографій, творчих робіт;
- Формування ІКТ-компетенцій;
- Засіб зв'язку та спілкування з однокласниками з метою обговорення спільних справ;
- Соціалізація;
- Участь в оn-line тестуванні.
Для батьків блог - це можливість ...
- Спілкуватися з учителем і один з одним з метою отримання інформації;
- Отримувати консультації з виконання домашнього завдання, по вихованню дітей, по іншим виникаючих проблем;
- Переглядати творчі роботи учнів, знайомитися з їх досягненнями;
- Брати участь в оn-line тестуванні.
Освітній блог для колег - це ...
- Методична скарбничка уроків і позакласних заходів;
- Можливість обговорити виникаючі проблеми в організації освітнього та виховного процесу;
- Продуктивне експрес-спілкування: обмін знаннями, досвідом, знахідками та ідеями;
- Участь у творчих конкурсах, проектах;
- Дослідна діяльність;
- Можливість розміщувати і отримувати документацію спільноти;
- Планування спільної діяльності;
- Рефлексія.
Крім того робота в блозі дозволяє всім учасникам отримувати посилання на корисні інтернет - ресурси та здобувати навички культури спілкування та безпечної поведінки в мережі.
Робота в блозі навчила мене розуміти мову блогерів, налаштовувати шаблон блогу, створювати і розміщувати матеріали в блозі, працювати з різними сервісами і багато чому іншому.
Батьки учнів стали постійними читачами блогу і зізнаються, що це дуже зручно; відзначають корисність інформації, яку пропоную, кажуть, що раніше і не замислювалися про подібний використанні Інтернету. Для них блог став засобом оперативного зв'язку з учителем і один одним.
Блог - це не просто «модна забава», а сучасний і корисний робочий інструмент в процесі взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Робота з блогом дуже цікава, пізнавальна і результативна. Освоїти сервіси і створити освітній блог може будь-який вчитель, якому небайдужі проблеми освіти, який хоче спілкуватися і будувати освітній процес по-новому.
- Методична скарбничка уроків і позакласних заходів;
- Можливість обговорити виникаючі проблеми в організації освітнього та виховного процесу;
- Продуктивне експрес-спілкування: обмін знаннями, досвідом, знахідками та ідеями;
- Участь у творчих конкурсах, проектах;
- Дослідна діяльність;
- Можливість розміщувати і отримувати документацію спільноти;
- Планування спільної діяльності;
- Рефлексія.
Крім того робота в блозі дозволяє всім учасникам отримувати посилання на корисні інтернет - ресурси та здобувати навички культури спілкування та безпечної поведінки в мережі.
Робота в блозі навчила мене розуміти мову блогерів, налаштовувати шаблон блогу, створювати і розміщувати матеріали в блозі, працювати з різними сервісами і багато чому іншому.
Батьки учнів стали постійними читачами блогу і зізнаються, що це дуже зручно; відзначають корисність інформації, яку пропоную, кажуть, що раніше і не замислювалися про подібний використанні Інтернету. Для них блог став засобом оперативного зв'язку з учителем і один одним.
Блог - це не просто «модна забава», а сучасний і корисний робочий інструмент в процесі взаємодії всіх учасників освітнього процесу. Робота з блогом дуже цікава, пізнавальна і результативна. Освоїти сервіси і створити освітній блог може будь-який вчитель, якому небайдужі проблеми освіти, який хоче спілкуватися і будувати освітній процес по-новому.
0 коментарі: